Morwa biała

mobility-603558_1280Morwa biała – drzewo liściaste, które potrafi osiągnąć do 10 metrów wysokości i ma owoce, które kształtem przypominają jeżyny. Są bardzo niskokaloryczne i mają słodki smak i zawierają: kwasy organiczne, maltozę, sacharozę, flawonoidy i fruktozę. Liście morwy białej mają witaminy z grupy B. Witamina B1 poprawia nastrój, witamina B2 ma bardzo duży wpływ na wzrok, witamina B6 jest niezbędna podczas produkcji krwinek czerwonych, uczestniczy także w syntezie białek, witamina PP wspomaga funkcjonowanie mózgu. Magiczne właściwości posiada także korzeń morwy – to bardzo dobry środek na kaszel, astmę, a ponadto potrafi ma właściwości przeciwdziałające rozwojowi nowotworów, z którymi nadal boryka się społeczeństwo. Morwa potrafi zmniejszyć produkcję tłuszczu i odkładania tkanki tłuszczowej, dlatego ludzie, którzy chcą schudnąć tak często chętnie po nią sięgają. W przypadku gorączki bardzo dobrze zadziała nalewka z liści morwy, ponieważ skutecznie ją obniży. Morwa jest bardzo zdrowa i warto ją jeść.

Najlepsze witaminy

vitamins-26622_1280Przy budowaniu masy mięśniowej potrzebujemy wielu witamin, ponieważ one znacznie ułatwią nam nasze zadanie i uzupełnią dietę. Witamina A jest bardzo potrzebna podczas procesu syntezy białek. Witamina B1 “tiamina” ważna przy metabolizmie białek i produkcji hemoglobiny, pomagającej w transportowaniu tlenu do każdej z komórek organizmu. Witamina B2 „ryboflawina”, pomaga przy procesie spalania tłuszczu, a ponadto przy wytwarzaniu energii z węglowodanów. Witamina B3 „niacyna”, ma ogromny wpływ, jeśli chodzi o rozszerzanie naczyń krwionośnych. Witamina B6 „pirydoksyna” wspomaga trawienie białek. Witamina B12 „kobalamina”, znacznie wpływa na wzrost mięśni i koordynację. Biotyna poprawia metabolizm aminokwasów i produkcja energii przy wykonywaniu ćwiczeń jest przez nią wpierana. Witamina C jest silnie związana z metabolizmem aminokwasów, a ponadto kolagenu, może pomóc przy wchłanianiu żelaza. Witamina D z pewnością pomoże przy wchłanianiu wapnia, a także fosforu. Witamina E działa jako antyutleniacz.

Liczenie kalorii

calculator-1019743_1920W przypadku kiedy chcemy schudnąć musimy zmniejszyć ilość dostarczanych kalorii i wybierać jedzenie niskokaloryczne. Od czego zacząć? Warto ustalić najpierw ile kalorii możemy zjadać dziennie, nie wolno jednak przesadzać do tego stopnia, żeby wygłodzić organizm oraz nie można zbyt szybko zmniejszyć dostarczanej dawki, ponieważ nie jest to zdrowe. Najlepiej poszukać w internecie informacji, która żywność ma najmniej kalorii i zrobić sobie listę zakupów na jej podstawie. Kiedy wejdziemy już do sklepu i zaczniemy realizować swój plan działania warto spojrzeć na etykietę, znajdującą się na opakowaniu produktu. Warto policzyć kalorie i trzymać się naszego planu. Należy pamiętać także o tym, aby drastycznie z dnia na dzień nie odrzucać wszystkich niezdrowych produktów, ale eliminować je z czasem. Przechodząc do realizacji diety pamiętajmy o tym, że musimy dostarczać organizmowi wszystkie potrzebne witaminy, bo bez nich nie będzie funkcjonował prawidłowo, a my zamiast zobaczyć efekty nabawimy się problemów zdrowotnych.

Batony proteinowe przepis

machines-91849_1280Istnieje przepis na domowe batony proteinowe. Nie kosztuje to dużo, ale wymaga trochę naszej pracy. Potrzebujemy do tego kilku składników, a mianowicie mowa o: płatkach owsianych błyskawicznych około 60 g, mące z płatków owsianych, kokosową lub migdałową, rodzynkach duże, średnie albo małe, orzechach arachidowe, włoskie, nerkowce, migdały i brazylijskie, mleku krowim, kokosowym bądź sojowym, czterech miarkach odżywki białkowej. Sposób przyrządzenia batonów: Warto zalać wrzątkiem błyskawiczne płatki owsiane, ponieważ łatwiej będzie uformować jakiś kształt. Odżywkę białą dokładnie wymieszać z mlekiem i dodać mąkę, orzechy i rodzynki. Wszystko należy mieszać do momentu aż konsystencja stanie się odpowiednio gęsta, później można przejść do formowania z masy wymarzonych batoników. Wygląd posiłku jest bardzo ważny, dlatego warto się do tego przyłożyć. Kiedy batoniki będą już uformowane, należy na godzinę włożyć je do zamrażalki, aby stały się twarde. Smaczne jedzenie sprawi, że na naszej twarzy pojawi się uśmiech.

 

Dieta na masę

pearl-harbor-80388_1280Jeśli chcemy przybrać na wadzę i zrobić masę potrzebujmy do tego odpowiedniej diety, która sprawi, że przytyjemy, ale stan naszego zdrowia nie ulegnie pogorszeniu. Jeśli chcemy przytyć musimy zaopatrzyć się w żywność, która ma dużo węglowodanów. Najlepiej odwiedzić dietetyka, który stworzy nam bezpieczną dietę. W momencie kiedy nie mamy na tyle pieniędzy, żeby skorzystać z profesjonalnej porady musimy wziąć się za to sami. Warto poszukać w internecie informacji o diecie na masę i wybrać taką, która najbardziej nam się spodoba i w której będą znajdywały się produkty na które nie mamy uczulenia. W ostateczności dietę możemy stworzyć sobie sami, ale to wymaga czasu, dokładnego przemyślenia, a także zaczerpnięcia wiedzy na ten temat, aby nie zrobić sobie krzywdy i nie pogorszyć własnego stanu zdrowia. Jeśli poczytamy w internecie o tym jak samemu stworzyć odpowiednią dietę możemy przejść do ostatniego etapu jakim jest wybór produktów. Warto sięgnąć po coś kalorycznego, ale musimy pamiętać także o mięsie i owocach.

Ćwiczenia na triceps i barki

gym-room-1181824_1920Triceps jest mięśniem trójgłowym ramienia. Dzielimy go na trzy części głowę środkową, głowę boczną, a także głowę wewnętrzną. Pierwszym z ćwiczeń, które warto polecić jest prostowanie ramion z linką wyciągu górnego. W taki trening angażują się wszystkie mięśnie tricepsa. Kolejnym ćwiczeniem jest prostowanie ramion ze sztangą od czoła leżąc na ławce i zwiększa ono masę mięśnia trójgłowego. Ostatnie ćwiczenie dla bardzo wytrwałych oraz takich, którzy osiągnęli poziom zaawansowany, ponieważ nie każdy da radę go wykonać – pompki w wąskim rozstawie rąk. W ten sposób można napompować mięsień trójgłowy. Odpowiednimi ćwiczeniami na barki będzie trening z użyciem sztangi i hantli, jedynie on zapewni efekty. Warto zaznajomić się z takimi ćwiczeniami jak wypychanie hantli nad głowę z rotacją nadgarstków, wypychanie hantli nad głowę, a także żołnierskie wyciskanie sztangi stojąc. Myślę, że połączenie tych ćwiczeń sprawi, że nasze mięśnie tricepsa i barków staną się widoczne, a my będziemy cieszyć się z efektów.

Dzienne zapotrzebowanie

sport-1244924_1920 (1)Warto sprawdzić swoje dzienne zapotrzebowanie, które określane jest w kaloriach i kilodżulach. Nie wystarczy jedynie obliczyć jaką ilość energii powinniśmy dostarczyć do naszego organizmu każdego dnia. Po podaniu wzrostu, masy ciała, poziomu aktywności, płci i indywidualnego tempa metabolizmu otrzymamy wynik, który będzie informował nas o tym jakie mamy zapotrzebowanie. Co dalej? Czego jeszcze potrzebujemy? Wszyscy wiemy i zdajemy sobie sprawę z tego, że nasz organizm oprócz jedzenia ma także inne potrzeby. Warto odwiedzić kalkulator zapotrzebowania na witaminy i minerały. Po uzupełnieniu płci i podaniu swojego przedziału wiekowego dowiemy się w miligramach jakich witam oraz minerałów potrzebujemy każdego dnia, aby nasz organizm prawidłowo funkcjonował. Jeśli zadbamy o własne zdrowie to nie tylko osiągniemy sylwetkę jaką chcemy i stałą wagę, ale także sprawimy, że nasz organizm będzie zdrowy i nie zabraknie mu żadnych niezbędnych elementów do prawidłowego funkcjonowania, a jest to bardzo ważne.

Bmr co to?

weights-652487_1280Skrót BMR pochodzi od angielskiego słowa “basal metabolic rate” i oznacza podstawową przemianę materii, którą nazywamy również “metabolizmem”. Wszyscy ludzie, którzy pragną utrzymywać stałą masę ciała, a ponadto, aby była ona prawidłowa muszą obliczyć swoje dzienne zapotrzebowanie energetyczne określane w kilodżulach bądź kaloriach. Należy obliczyć jaką ilość energii należy dostarczyć każdego dnia swojemu organizmowi w żywności, aby mogła pokryć zapotrzebowanie energetyczne i przy tym nie przewyższy go. Przy obliczaniu musimy brać pod uwagę naszą płeć, nasz wzrost, naszą masę ciała, nasz poziom aktywności fizycznej wykonywanej każdego dnia, a ponadto indywidualne tempo metabolizmu. Mówi się, że ludzie, którzy każdego dnia mają styk z umiarkowaną aktywnością fizyczną powinni spożywać dwa tysiące kalorii, jeśli są kobietami i dwa tysiące pięćset kalorii, jeśli są mężczyznami. Warto obliczyć własną przemianę materii i zadbać o swoje zdrowie, a także zwiększyć aktywność fizyczną każdego dnia.

Body building

man-1190556_1920Metoda body building znana i stosowana podczas treningu siłowego przez kulturystów na całym świecie. Wszyscy, którzy idą na siłownię lub mają to w planach i oczekują naprawdę spektakularnych efektów powinni ją poznać. Pierwszym krokiem jest wybór dziesięciu ćwiczeń, które obejmują całe ciało, np. dwa ćwiczenia na plecy, dwa ćwiczenia na nogi, dwa ćwiczenia na brzuch, dwa ćwiczenia na ręce itp. Jeśli ktoś nie będzie wiedział jakie ćwiczenia wybrać, warto o pomoc poprosić trenera, ponieważ on się na tym zna, a my źle dobierając możemy zrobić sobie krzywdę, bo nie posiadamy takiej wiedzy. Późniejszym krokiem jest ustalenie kolejności ćwiczeń. Musimy dobrze przemyśleć ile ciężaru maksymalnie zdołamy podnosić podczas poszczególnych ćwiczeń. Po zastanowieniu się z jakim obciążeniem jesteśmy w stanie zrobić dziesięć powtórzeń ćwiczeń po trzy serie, możemy zacząć wprowadzać taki plan treningowy w życie. Efekty przychodzą bardzo szybko, a plan treningowy dostosowany jest bezpośrednio do naszych możliwości.

Ćwiczenia na płaski brzuch

sports-1708051_1920Najszybszym sposobem na osiągnięcie płaskiego brzucha będzie rozpoczęcie treningów z Ewą Chodakowską, ponieważ jest polecana przez większość polek, a efekty naprawdę są realne. W tak prosty sposób przy odrobinie wysiłku możemy osiągnąć zamierzony rezultat w dość krótkim czasie. Dodatkowym atutem jest to, że ćwiczyć możemy w domu, a treningi dostępne są w sieci za darmo, więc nie poniesiemy dodatkowych kosztów. Bardzo łatwo zdobyć motywację, jeśli jej się nie ma, ponieważ Ewa na swoim profilu umieszcza potwierdzone i prawdziwe metamorfozy kobiet, które ćwiczyły z nią i zyskały nową sylwetkę, która zmieniła całkowicie ich życie. Mamy duży wybór treningów, a do tego możemy dobrać odpowiedni poziom. Jeśli komuś nie spodobają się treningi Ewy, warto zapoznać się z również bogatym zbiorem Anny Lewandowskiej, która także cieszy się dużą popularnością. Plany treningowe Ani skupiają się głównie na osiągnięciu płaskiego brzucha i szczuplejszej sylwetki, a efekty po jej ćwiczeniach są zniewalające.