Ostaryna – czy warto ją stosować?

crossfit-534615_1920Ostaryna to stosunkowo nowa substancja, która niedawno pojawiła się na polskim rynku suplementacyjnym. Czym jest? To substancja, którą szczególnie powinny się zainteresować osoby, które mają problemy z osteoporozą lub wyniszczeniem mięśni (np. chorobami przewlekłymi). Jak już jednak wspomnieliśmy, ostaryna jest nową substancją na rynku. Oznacza to, że nie jest jeszcze dokładnie przebadana i nie znamy wszystkich skutków jej stosowania (dla porównania, o keratynie wiemy już bardzo dużo i możemy bezpiecznie ją stosować). Ostaryna działa na zasadzie podobnej do sterydów, z tą różnicą, że nie przynosi takich ubocznych skutków jak wyżej wymienione substancje. Dlatego warto się nią zainteresować, zwłaszcza jeżeli mamy problemy z mięśniami, stawami czy kościami. Jednak zanim zaczniemy przyjmować tę substancję, koniecznie skonsultujmy się z lekarzem, który stwierdzi czy suplement ten jest nam rzeczywiście potrzebny. Dzięki temu unikniemy przykrych skutków ubocznych, jakie daje nieprzemyślane stosowanie różnego rodzaju substancji.

Street workout

sport-1685975_1920Czym jest i skąd się wziął street workout idący w parze z kalisteniką? Otóż tłumacząc z angielskiego, “street workout” to trening uliczny. Jest to rodzaj aktywności fizycznej, która polega na ćwiczeniach opartych nie na specjalistycznym sprzęcie, lecz na elementach dostępnych każdemu człowiekowi, tj. trzepakach, bramkach piłkarskich, latarniach. Jego początki sięgają Stanów Zjednoczonych, zagościł on również na dobre u naszych wschodnich sąsiadów, w Rosji i na Ukrainie. Wcześniej wspomniana kalistenika to natomiast aktywność fizyczna, w której wykorzystujemy własną masę ciała, są to różnego rodzaju pompki, brzuszki, przysiady. Ćwiczenia kalisteniczne są niezwykle ważne dla układu krwionośnego człowieka, usprawniają krążenie krwi, kształtują też mięśnie oraz poprawiają koordynację ruchową. Sport ten z upływem czasu staje się coraz bardziej popularny, powszechnym staje się widok ludzi trenujących na boiskach albo nawet placach zabaw, posiadając odpowiedni zestaw ćwiczeń można również uprawiać go w domu.

Agmatyna – hit czy kit?

man-1146028_1920Ostatnimi czasy na runku suplementów diety pojawił się nowy, obiecujący produkt. Mowa o agmatynie. Czy rzeczywiście jest to substancja, którą warto przyjmować i polegać na niej jako suplemencie diety? Postaramy się rozwiać wszystkie Twoje wątpliwości. Agamtyna została odkryta w naszych organizmach całkiem niedawno, ale już przypisuje się jej bardzo ważne działanie. Podejrzewa się bowiem, że działa ona korzystnie na nasz układ nerwowy i stymuluje go do zwiększonego wysiłku. Możemy wtedy zyskać większe pokłady energii – dla sportowców ten czynnik jest bardzo istotny, ponieważ warunkuje on udany trening. Jednak wszystkie te informacje są oparte raczej na domysłach biologów, chemików i dietetyków – nie udało się bowiem na razie potwierdzić ani pozytywnego działania, ani szkodliwości agamtyny. Dlatego też najlepszym rozwiązaniem będzie wstrzymanie się z kupnem tego preparatu do czasu opublikowania przekonujących badań, które będą mogły jednoznacznie potwierdzić lub zaprzeczyć, iż agmatyna ma na nasz organizm dobry wpływ.

Jak wybrać najlepszy spalacz tłuszczu?

gym-room-1181824_1920Wiele osób, które dotychczas prowadziły raczej siedzący tryb życia i decydują się na zmianę nawyków chciałoby od razu widzieć rezultaty swojej pracy i zaangażowania. Jednak nie zawsze jest to łatwe – na efekty diety i ćwiczeń na siłowni trzeba czekać co najmniej kilka tygodni. A przecież widoczne w lustrze czy na centymetrze rezultaty są najlepszą motywacją do działania. Jak więc temu zaradzić? Możemy nieco przyspieszyć proces gubienia zbędnych kilogramów poprzez zastosowanie różnego rodzaju spalaczy tłuszczu. Na rynku jest dostępnych bardzo wiele produktów tego typu – są one zarówno sztuczne pozyskiwane w laboratoriach chemicznych lub powstały z naturalnych substancji. Ale jak właściwie działają spalacze tłuszczu? Otóż, ich zadaniem jest przyspieszenie redukcji tkanki tłuszczowej poprzez podniesienie temperatury naszego działa. Dzięki temu mamy szansę po prostu wypocić zbędne kilogramy. Najlepszy spalacz tłuszczu warto wybrać na podstawie obserwacji własnego organizmu – dzięki temu dowiemy się, jaki preparat najlepiej nam służy.

O leucynie słów kilka…

weights-817635_1920Czy podczas swojej przygody z kulturystyką natrafiłeś kiedyś na to tajemniczo brzmiące słowo? Leucyna brzmi rzeczywiście nieco złowrogo. Postaramy się więc przybliżyć zwłaszcza początkującym sportowcom, czym jest ta substancja, co robi w naszym organizmie i czy warto ją suplementować. Leucyna jest po prostu aminokwasem, czyli składnikiem, z którego zbudowane są białka (np. nasze mięśnie). Niestety, w naszym organizmie nie występuje ona naturalnie i nie jest on w stanie wytworzyć leucyny. Dlatego musimy dostarczać ją wraz z pożywieniem. Największe jej ilości znajdziemy oczywiście w produktach pochodzenia zwierzęcego: nabiale oraz chudym mięsie. Sporo jest jej też w warzywach strączkowych. Podczas intensywnych ćwiczeń potrzebujemy jednak zwiększyć ilość dostarczanych białek. Dlatego warto rozważyć suplementację leucyny – podczas kupowania odżywek sportowych warto zwrócić uwagę na to, czy w ich składzie znajduje się również leucyna. Dzięki temu zadbamy o prawidłowy rozwój naszych mięśni, które przecież dla sportowców są tak ważne.

Jak dawkować kreatynę?

trx-1730331_1920Jednym z najbardziej kontrowersyjnych tematów w świecie sportu i kulturystyki jest sposób i dawkowanie kreatyny. Co specjalista to opinia. W dodatku w dzisiejszych czasach pokutują jeszcze poglądy ze złotej ery Arnolda (przypomnijmy, że były to lata 70. XX wieku) – przez te kilkadziesiąt lat bardzo dużo się zmieniło, medycyna i nauka zrobiły ogromny postęp. Jak to więc jest z tą kreatyną? Otóż, wszystko jest kwestią indywidualną – zależy od Twojego wieku, masy ciała, stanu zdrowia, rodzaju i intensywności treningów oraz szeregu innych mniej lub bardziej ważnych czynników. W obecnych czasach funkcjonują jednak 3 szkoły. Pierwsza z nich zaleca stałe suplementowanie w dawkach 0, 03-0, 05 grama na kilogram masy ciała. Inna z kolei zaleca suplementację cykliczną – 5-10 gram na dobę w dwóch porcjach przez okres do 12 tygodni (później należy zrobić przerwę).Ostatnia szkoła również jest cykliczna z tym, że przez kilka dni zaleca się stosowanie podwójnej dawki preparatów. Jak więc prawidłowo suplementować kreatynę? Odpowiedź jest jedna – trzeba znaleźć złoty środek.

Monohydrat kreatyny – białko idealne dla Ciebie!

kettle-bell-592905_1920Rozpoczynając swoją przygodę ze sportową rywalizacją na pewno niejednokrotnie zastanawiałeś się nad suplementacją diety. Jest to bardzo dobry pomysł, zwłaszcza jeżeli ćwiczyć wyczynowo. Na jaki suplement najlepiej będzie zdecydować się na początku? Idealnym rozwiązaniem będzie białko. Najpopularniejsza forma dostępna na naszym rynku to monohydrat kreatyny – nie przejmuj się jednak skomplikowaną nazwą. Jest to po prostu białko przygotowane w taki sposób, aby było jak najbardziej wchłanialne w naszym organizmie. Jego zaletą jest to, że możemy kupić je praktycznie w każdym większym sklepie. Nie musimy więc wybierać się do sklepów specjalistycznych na drugi koniec miasta. Kolejna zaleta, która jest niezwykle istotna to cena – jest ona bardzo przystępna, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę wydajność produktu. Będzie to więc idealne rozpoczęcie Twojej przygody z różnego rodzaju suplementami. Pamiętaj jednak, aby obserwować swój organizm i dopasowywać do niego spożywane produkty (również te dodatkowe).

Idziemy na trening!

weights-664765_1280Prawidłowo wykonany trening to połowa sukcesu w walce o wysportowaną sylwetkę i zachowanie zdrowia. Nie każdy jednak wie, w jaki sposób przygotować się do niego i przeprowadzić go, aby był jak najbardziej skuteczny. Jeżeli Ty też masz z tym problem to pomożemy Ci! Przed Tobą kilka praktycznych i sprawdzonych wskazówek, które warto wprowadzić w życie. Zaczniemy od rozgrzewki. Wielu sportowców o niej zapomina, a później zmaga się z bolesnymi kontuzjami. Musimy pamiętać o tym, aby przed właściwym treningiem przygotować nasze mięśnie do wysiłku. Kolejna kwestia dotyczy już samych ćwiczeń i ich wykonywania. Jeżeli myślisz, że im więcej powtórzeń wykonasz tym lepiej dla Twoich mięśni to jesteś w wielkim błędzie. Dużo ważniejsze jest to, aby wykonywać ćwiczenia prawidłowo. Nie katuj się więc setkami powtórzeń – to nic nie da. Ostatnia kwestia dotyczy rozciągania po treningu – podobnie jak o rozgrzewce, wiele osób o niej zapomina. Jak widzisz prawidłowy trening jest łatwy do wykonania. Do zobaczenia na siłowni!

Biceps w ruch!

arm-735823_1920Wielu początkujących sportowców i kulturystów marzy o pięknie wyrzeźbionym ogromnym bicepsie. Nie ma co się dziwić – dobrze zbudowany mięsień potrafi przyciągnąć wzrok kobiet i spowodować niemałą zazdrość u innych mężczyzn. Jak w takim razie ćwiczyć biceps, aby był on jak największych rozmiarów? Nie jest to trudna ani skomplikowana sprawa. Wystarczy trzymać się kilku prostych zasad, by już po kilku tygodniach cieszyć się okazałymi mięśniami. Najważniejsza kwestia dotyczy rozgrzewki przed treningiem – musimy przygotować nasz biceps do wzmożonego wysiłku. Nawet nie próbuj wykonywać intensywnych ćwiczeń na zimnym mięśniu – to grozi kontuzją! Kolejna kwestia to ilość powtórzeń – wcale nie chodzi tutaj o to, by było ich jak najwięcej. Wręcz przeciwnie – kilka powtórzeń w kilku seriach, ale wykonanych prawidłowo i starannie da o niebo lepsze efekty niż setki nieprawidłowych powtórzeń. Ostatnia już rzecz to rozgrzewka – nie zapomnij o niej po treningu. Jak widzisz, duży biceps wcale nie wymaga skomplikowanych ćwiczeń.

Buduj masę razem z nami!

gym-room-1181816_1920Zbudowanie dużej masy to marzenie niejednego początkującego kulturysty. Niestety jednak wielu z nich podchodzi do tematu budowania tkanki mięśniowej w nieprawidłowy sposób – zaczynając od różnego rodzaju suplementów oraz katowania się na siłowni. Jednak jest o wiele prostsza i – co ważniejsze – zdrowsza droga do osiągnięcia zamierzonych efektów. Jak to zrobić? Wystarczy w prawidłowy sposób połączyć dietę i ćwiczenia. Dzięki temu, w krótkim czasie uda się zbudować masę. Jeżeli chodzi o ćwiczenia to podstawowym błędem popełnianym przez amatorów są codzienne wizyty na siłowni. Nie jest to dobry sposób, zwłaszcza dla niewytrenowanego organizmu. Może to prowadzić do kontuzji, a w rezultacie zniechęcenia i porzucenia marzeń o mięśniach. Jak zatem to zrobić? Warto podejść do sprawy spokojnie – zaplanować kilka wizyt na siłowni tygodniowo. Na początku lepiej skupić się na technice wykonywania ćwiczeń niż dużej liczbie powtórzeń. Na pewno przydatny okaże się też plan treningowy – ćwiczenia na masę wcale nie muszą być nudne i trudne. Stosując się do tych zasad na pewno osiągniesz cel.