Izolat białka sojowego i jego działanie

capsule-1079838_1920Soja jest coraz częściej wykorzystywana w suplementach i dietach. Białko sojowe jest najlepszą i najbardziej popularną formą białka pochodzenia roślinnego. Posiada dużą zawartość argininy, która przyczynia się do lepszego krążenia krwi oraz lepszej regeneracji mięśni po treningu. W zawartości białka sojowego możemy również znaleźć ilości węglowodanów, tłuszczów, wapnia, magnezu, jednak 80 % stanowi białko. Innym działaniem białka sojowego jest obniżenie cholesterolu, dzięki temu za zawierają tłuszcze nienasycone.

Preparat ma dużą obecność błonnika, który wpływa na prawidłowe funkcjonowanie układu trawiennego, oraz pozwala na lepsze wchłanianie się substancji odżywczych.

Białko sojowe zapobiega również nadmiernemu produkowaniu insuliny, która jest powodem tycia. Lecz trzeba uważać z dawkowaniem, ponieważ jego nadmiar może różnie wpłynąć na organizm, zwłaszcza u mężczyzny. Jednak dobowa dawka powinna być odpowiednia do zapotrzebowania organizmu. Jednak zalecana dawka wynosi około 50 g. Długotrwałe stosowanie może przyczynić się do powstawania woli tarczycowych.

Rumuński martwy ciąg

in-the-gym-1170496_1920Rumuński martwy ciąg jest jednym z wymagających ćwiczeń. Należy przyłożyć się do nich z dużym zaangażowaniem. Są to ćwiczenia na plecy, czyli na dużą część mięśni naszego ciała. Przy wykonywaniu tych ćwiczeń, duża część nacisku spada na kręgosłup, więc warto zastosować prawidłową i odpowiednią technikę, by nie uszkodzić podpory grzbietu. Narażenie się na poważne kontuzje, może powodować zaprzestanie dalszych ćwiczeń.

W technikach wykonywanych ćwiczeń można zastosować różne chwyty, które wykorzystujemy przy ćwiczeniach ze sztangą, drążkiem.

Są również różne techniki pozycji, a także ruchu. Polecane jest korzystanie z różnych sprzętów, by urozmaicić ćwiczenia, są to: sztanga, hantle, kettlebells, drążki. Ma to też wpływ na danie mięśniom różnych bodźców, reagujących odpowiednio na mięśnie. Martwy ciąg powinien znaleźć się w każdym planie treningowym. Ważne jest również dobranie odpowiedniego ciężaru, który efektywnie pozwoli nam na wyćwiczeniu odpowiednich mięśni. Martwy ciąg jest niebezpiecznym ćwiczeniem, wymagającym odpowiedniej techniki.

Stretching

plank-1327256_1280Stretching jest to pewien rodzaj treningu odpowiedzialny za elastyczność mięśni. Polega głównie na rozciąganiu mięśni, pod różnymi kątami. Polecany jest, by był częścią treningu siłowego, ponieważ idealnie przygotowuje mięśnie do intensywnego wysiłku.

Pozwala na zdobycie większej gibkości, która ułatwi nam wykonywanie ćwiczeń.

Przez niektórych jest polecana jako idealna ochrona mięśni przed kontuzjami w czasie treningu, a nawet w życiu codziennym. Rozróżniamy stretching dynamiczny, statyczny oraz pasywny. Stretching dynamiczny dotyczy aktywnego rozciągania. Wymagane jest ruszanie częściami ciała, wraz z zmiennością prędkości wykonywanych ćwiczeń, z powolnych ruchów na coraz szybsze. Stretching statyczny polega na powolnych i kontrolujących ruchach, w celu rozciągnięcia mięśni. jest to najbezpieczniejsza forma, pozwalająca wykorzystać całe, długie napięcie mięśni. Stretching pasywny pozwala na wykonywanie takich ruchów, które sprawią, że mięśnie będą oddalonej jak najbardziej od przyczepów mięśniowych. Towarzyszy tutaj uczucie nieprzyjemnego rozciągania.

Jak wygląda suplementacja na redukcje?

diet-398612_1920Suplementacje na redukcje stosowane są zazwyczaj podczas treningów siłowo- sylwetkowych, celu uzupełnienia podstawowej diety. Mają za zadanie wspomagania efektów osiąganych poprzez treningi. Ich głównymi i ogólnymi zadaniami jest: zwiększenie wytrzymałości i podniesienie energii, pomagają w pozbyciu się wody z organizmu, a także hamują apetyt. Najbardziej popularnym jest białko. Jeśli chcemy by zostało szybko wchłonięte, zastosujmy izolat białka serwatkowego. Ciekawa jest również odżywka BCAA, która podczas wysiłku chroni białka przed degradacją. Innym bardzo ważnym jej zadaniem jest dostarczenie siły, która jest nam bardzo potrzebna, ponieważ na redukcje są wykonywane bardzo intensywne i ciężkie ćwiczenia. Dobrym suplementem jest również kreatyna, która wspomaga organizm przez cały czas prowadzenia treningów. Dodaje siły, pomaga wchłonąć białko, a także zwiększa odporność na ból i stres. Kolejnym, polecanym suplementem jest ZMA. Pozwala ona na zwiększenie aktywności, wydolności i siły organizmu. Dodatkowo wspomaga wzrost masy mięśniowej i łagodzi ból związany z przetrenowaniem.

Ćwiczenia aerobowe

abdominal-998836_1920Trening aerobowy przyczynia się wykształtowaniu pięknej sylwetki. Polega on na średnim wysiłku z umiarkowaną intensywnością. Jest to pewien rodzaju trening tlenowy, gdzie przy wykorzystaniu tlenu następuje spalanie tkanki tłuszczowej i dostarczeniu odpowiedniej ilości energii organizmowi.

Dobrze dobrany i wykonywany trening daje nam poprawienie sprawności układu oddechowego, oraz zapobiega nadciśnieniu i powstaniu zakrzepów.

Wykonywanie takich ćwiczeń zabezpiecza nas przed cukrzycą, ponieważ ćwiczenia wyrównują poziom cukru we krwi. Jednak warto pamiętać, że wykonywanie tych ćwiczeń również wymaga rozgrzewki, by uniknąć narażenia się na kontuzję. Najlepszym sposobem, by skuteczniej zdobyć zamierzony efekt, to połączenie treningu aerobowego i siłowego. Dla osób początkujących treningi, zalecane jest by zacząć od małej intensywności, a wraz z każdym kolejnym treningiem podkręcać aktywność. Skuteczną metodą ćwiczeń aerobowych jest wykonanie ich zaraz po przebudzeniu na czczo. W takim przypadku energia pobierana jest pobierana z zapasów, które zostały odłożone w organizmie.

Dieta na masę

bodybuilder-646482_1920Budowanie masy mięśniowej wiąże się z właściwym treningiem oraz prawidłową dietą. Taka dieta powinna zwierać dobrze dobrane produkty, które odpowiednio spożyte substancje wpłyną na rozwój masy mięśniowej.

Musi być zastosowanie większej ilości kalorii, ale pochodzenia zdrowego i świeżego. W związku z tym, można również zastosować większą ilość białka oraz płynów.

Podczas takiej diety warto zaopatrzyć się w płatki owsiane, owoce, soki, mięso (najlepiej drobiowe), ryby. Dobrze jest również zastosować w swojej diecie orzechy, siemię lniane, oraz tłuste ryby. Rodzaj diety jest również zależny od wysiłku, treningu. W takiej diecie są przeznaczone odpowiednia ilość wartości odżywczej na każdy kilogram ciała. Powinne być w zastosowane w przedziałach: białko: 2, 2- 3 g; węglowodany: 5, 5-6 g; tłuszcze: 1-1, 3 g. Trzeba pamiętać, że jest to zapotrzebowanie na całą dobę, z uwzględnieniem na każdy kilogram ciała. Zawsze można skorzystać z pomocy dietetyków, którzy pomogą w przygotowaniu odpowiedniej diety dla organizmu.

Witamina B6- jakie ma działanie

vitamin-b-871135_1920Witamina B6 ma ogromną rolę w naszym organizmie. Plusem jest rozpuszczalność w wodzie, gdzie wchłaniana jest wprost z przewodu pokarmowego. Silnie działa na układ nerwowy. Odpowiednia ilość, znajdująca się w naszym organizmie pozwala na syntezę glikogenu, oraz przemianę go w glukozę. Pozytywne działanie ma również na układ krążenia, gdzie pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Witamina B6, zażywana, pomaga w odchudzaniu, ponieważ odpowiedzialna jest za przekształcanie kwasów tłuszczowych. Stosowana w odpowiednich ilościach pozytywnie wpływa na funkcjonowanie układu nerwowego, wyrównuje ciśnienie krwi, oraz skurcze mięśni serca. Dodatkowo pomaga w prawidłowej ochronie organizmu, poprzez uczestniczenie w tworzeniu przeciwciał, które walczą z chorobami. Jednak niedobór, oraz nadmiar może zaszkodzić naszemu organizmowi. Może pojawić się spadek odporności, w związku czym pojawić się mogą choroby różnego rodzaju, choroby skóry, a także bezsenność, wraz ze zmęczeniem. Niedobór witaminy B6 spowodować może także rozwój nowotworu.

Ćwiczenia na biceps

fitness-808922_1280Ćwiczenia na biceps są bardzo ważne dla większości osób trenujących. Do wyćwiczenia bicepsów często wystarczą podstawowe ćwiczenia. Trzeba jednak pamiętać, że biceps bierze udział w większości wykonywanych ćwiczeń na treningach. Jest w pełni stabilizatorem dla wielu mięśni, a także pracującym mięśniem pobocznym.

Trening innych mięśni jest idealną rozgrzewką dla bicepsa, oraz przygotowaniem do właściwych ćwiczeń.

Małe części mięśni nie wymagają bardzo intensywnych treningów, często wystarczą lekkie, do prawidłowego pobudzenia. Jeśli chcemy otrzymać największy efekt na bicepsie, należy zmniejszyć intensywność innych ćwiczeń, natomiast zwiększyć dotyczącego tylko tego mięśnia. Jednak idealnym ćwiczeniem jest martwy ciąg, który ogólnie pozwala na wzrost mięśni ramion. Nie należy zapominać o rozciągnięciu bicepsa, po wysiłkowym treningu, który przyśpiesza regeneracje mięśni. Niektórzy polecają ćwiczenia powiązane z tricepsem, ponieważ jest to możliwość szybszego osiągnięcia zamierzonych efektów.

Kalkulator kalorii- co to jest i do czego służy

appetite-1239057_1920Dzięki kalkulatorowi kalorii jesteśmy w stanie obliczyć swoje dzienne zapotrzebowanie na kalorie. Ważne jest, by wiedzieć ile kalorii powinniśmy przyjmować, podczas prowadzenia treningów. Zapotrzebowanie kaloryczne jest nam potrzebne przy układaniu odpowiednie, prawidłowej diety.

Pomaga nam w zrzuceniu zbędnych kilogramów, a także w nabyciu odpowiedniej masy mięśniowej. Odpowiednia ilość zapotrzebowania kalorii pozwala nam na prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu.

Ważne jest dobranie odpowiedniej ilości, ponieważ nasz organizm ulega wysiłkowi, gdzie kalorie są spalane i może ich brakować. Jeśli będziemy przyjmować za małą ilość, może doprowadzić to do zmęczenia, braku sił, a nawet przestaniu prawidłowego funkcjonowania któregoś z naszych organizmów. Kalkulator kalorii jest niezbędny przez cały czas prowadzenia diety. Na bieżąco dostarcza informacje spożywanych przez nas kalorii. Dzięki niemu można również obliczyć ile kalorii spalamy podczas konkretnej aktywności fizycznej. Kalkulator jest polecany przez wiele osób.

Trening cardio na siłowni

sport-1260817_1920Trening cardio odpowiedzialny jest za aktywność fizyczną całego ciała. Ćwiczenia pobudzają do działania większą część mięśni. Trening wykonywany może być w domu, ale także na siłowni. Wykorzystanie odpowiedniego sprzętu, pozwoli nam na większe efekty zaplanowanego treningu.

Trening cardio ma zadanie pozbyć się tkanki tłuszczowej, co ułatwi nam zrzucenie zbędnych kilogramów.

Dodatkowo pozwoli nam na zwiększenie kondycji fizycznej, oraz wytrzymałości. Jest to trening krótki, ale bardzo intensywny. Głównie polecany jest osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę z bardzo intensywnymi treningami. Ćwiczenia jakie możemy wykonywać to głównie: bieg na bieżni, rowerek stacjonarny. Ćwiczenia mogą odbywać się także bez większego sprzętu np. skakanka, lub trucht w miejscu/ ruchu. trening cardio może być również wykonywany w plenerze, gdzie również mamy dostępne siłownie w parkach, na boiskach. Warto pamiętać, że czym bardziej intensywny jest wysiłek, tym większe osiągniemy efekty. Przy treningu koniecznie powinniśmy wziąć pod uwagę przeciwwskazania.