Tyrozyna

Ważnym elementem odbudowy i regeneracji organizmu po każdym wysiłku fizycznym pełnią aminokwasy białkowe. Jednym z nich jest tyrozyna. Tyrozyna to aminokwas, który jest produkowany bezpośrednio przez nasz organizm, ale może być też dostarczona w niewielkich ilościach poprzez pokarmy zawierające duże ilości białka, np. mięso, jajka, rośliny strączkowe. Sztucznie suplementowana jest w postaci L-Tyrozyny. Czytaj dalej Tyrozyna

Jak zrobić rzeźbę w domu?

Siłownie i kluby fitness przeżywają oblężenie jednak karnet członkowski nie jest jedynym sposobem na wysportowaną sylwetkę. Mając w domu kawałek wolnej podłogi możemy wyrzeźbić ciało. Ostatnimi czasy bardzo modne są ćwiczenia z wykorzystaniem masy własnego ciała czyli kalistenika. Robiąc różne wariacje na temat pompek, podciągania, brzuszków, przysiadów można wyrzeźbić ciało bez korzystania z profesjonalnego sprzętu sportowego. Czytaj dalej Jak zrobić rzeźbę w domu?

Zapotrzebowanie energetyczne

Każdy organizm jest inny, ale każdy organizm potrzebuje paliwa. Zapotrzebowanie na „paliwo” nazywany zapotrzebowaniem energetycznym. Jest to ilość energii, która jest potrzebna organizmowi do prawidłowego funkcjonowania. Terminem, które łączy się bezpośrednio z zapotrzebowaniem energetycznym jest wartość energetyczna produktów czyli energia jaką organizm przyswaja po spożyciu danego produktu. Jest wyrażana w kilokaloriach (kcal). Przyjmuje się, że dorosła kobieta powinna spożywać dziennie 2000 kcal, a mężczyzna – 2500 kcal. To są jednak wartości umowne ponieważ każdy organizm jest inny, zapotrzebowanie jest zależne od płci, wieku, aktywności fizycznej, wagi. Ustalenie prawidłowej wysokości zapotrzebowania jest ważne dla utrzymania prawidłowej wagi. Osoby, które chcą odchudzać się poprzez ograniczenie kalorii muszą pamiętać, że są one niezbędne także do oddychania, trawienia, pracy pozostałych organów. Przy odejmowaniu liczby spożywanych kalorii nigdy nie można schodzić poniżej minimalnego progu kalorii potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania.

Beta-alanina

weight-lifter-882365_1280Beta-alanine to suplement diety, który przydaje się zwłaszcza w okresie wzmożonego treningu na siłowni. Wiadomo, że w takiej sytuacji warto dostarczać do organizmu sprawdzone suplementy diety, które eliminują uczucie zmęczenia, ale oprócz tego poprawiają wydajność mięśni i rozwijają je w jak najlepszy sposób. Beta-alanine poprawia także wytrzymałość oraz odporność na ból, więc widać wyraźnie, że odpowiednie stosowanie tego specyfiku może okazać się kluczem do sukcesu w trosce o atrakcyjną sylwetkę. Dzięki stosowaniu beta-alaniny uda nam się zbudować mięśnie na takim poziomie, jaki będzie nas zadowalał. Suplement musi być jednak optymalnie dawkowany, a więc przypadkiem nie można z tym przesadzić, bo działanie tego preparatu może okazać się wtedy niezbyt pozytywne dla organizmu ludzkiego. Działanie tego suplementu jest bardzo szybkie, co jest jego dodatkowym atutem. Suplement może być zakupiony przez zainteresowane osoby bez większych problemów w różnego rodzaju sklepach stacjonarnych i internetowych.

Drop set

weights-646517_1280Doświadczone osoby, które uczęszczają na siłownię już od dłuższego czasu mogą zdecydować się na zastosowanie techniki drop set. Jest to wymagający pod kątem fizycznym trening, dlatego osoby początkujące nie będą sobie w stanie z nim poradzić. Takie ćwiczenia z tego zakresu pozytywnie wpłyną na budowę naszych mięśni, dzięki czemu wyrzeźbią się one i będą nieco większe niż do tej pory. Drop set stosowany jest w odpowiednim momencie, a więc pod koniec treningu. Ma on za zadanie odżywić oraz dotlenić organizm, z czego wywiązuje się doskonale, gdy takie ćwiczenia są wykonywane prawidłowo. Oczywiście powinno się je wykonywać pod czujnym okiem doświadczonego trenera, dzięki czemu efekty końcowe będą dla wszystkich zainteresowanych bardzo zadowalające. Dzięki takiemu treningowi ciało będzie pobudzone i podatne na przyrost mięśni, więc widać wyraźnie, że warto zdecydować się na takie właśnie posunięcie. Trzeba się jednak wtedy przygotować na duży wysiłek fizyczny, na co nie każdy jest przecież gotowy.

Kinaza kreatynowa

weights-1474422_1920Kinaza kreatynowa to enzym, który jest niezbędny w każdym organizmie. Przydaje się on zwłaszcza osobom, które regularnie ćwiczą. Wytwarzana jest ona przez różne tkanki, ale odbudowuje też zapasy fosfokreatyny w organizmie, dlatego też jest tak ważna. Poziom kinazy kreatynowej związany jest ściśle z wysiłkiem fizycznym, któremu podlegamy, dlatego też im większy on jest, tym większa ilość tego enzymu w organizmie, co bardzo przydaje się trenującym. Widać wyraźnie, że warto regularnie ćwiczyć, aby poprawić sobie samopoczucie, ale też zapewnić sobie odpowiednie działanie własnego organizmu. Z treningami nie można jednak przesadzić, ponieważ może to wtedy negatywnie wpłynąć na ciało ludzkie. Trzeba więc dostosować je do własnych potrzeb, co na pewno zakończy się dla zainteresowanych pełnym sukcesem. Kinaza kreatynowa wpływa także na budowę odpowiedniej sylwetki, dlatego trzeba dbać o to, aby tego enzymu nie zabrakło w naszym organizmie. Należy dobrać w tej sytuacji idealne ćwiczenia dla swojego ciała.

Ćwiczenia na klatkę

man-1190560_1920Obok bicepsów ludzie najczęściej trenują klatkę piersiową, ale w przeciwieństwie do bicepsów jest ona trudna do wytrenowania. Trzeba się na tym dobrze znać i wiedzieć jaki trening zastosować, aby klatka piersiowa była optymalnie wyćwiczona. W takiej sytuacji warto oczywiście skonsultować się z doświadczonym trenerem, który poinstruuje nas jak taki trening przeprowadzić. Ćwiczenia na klatkę to przede wszystkim podnoszenie sztangi w pozycji leżącej, jednak trzeba mieć na uwadze to, iż taka sztanga powinna posiadać odpowiedni ciężar. Nie może on być zbyt duży, bo wtedy można sobie zrobić krzywdę podczas wykonywania takich ćwiczeń w sposób nierozsądny. Warto w pierwszej kolejności zapewnić sobie jakąś osobę, która będzie dla nas zabezpieczeniem w razie, gdy przydarzy nam się upuszczenie ciężaru, taka osoba będzie nas asekurowała. Oczywiście trzeba też mieć odpowiednią technikę podczas wykonywania takiego treningu, dzięki czemu klatka piersiowa będzie w stanie prawidłowo się rozwinąć i wyrzeźbić.

Szrugsy z hantlami

gym-1040985_1920Trening pleców jest bardzo ważną sprawą, jeśli chce się zachować odpowiednią sylwetkę. Oczywiście takie treningi należy przeprowadzać w miarę regularnie, ale nie zawsze pozwala na to czas. Pewne jest jednak to, iż istnieją specjalne ćwiczenia na które można się zdecydować, aby odpowiednio zadbać o swoje plecy. Najlepsze ćwiczenia na kaptury są wymagające, za to niezwykle skuteczne. Do takich ćwiczeń zaliczyć można przede wszystkim szrugsy z hantlami. Dzięki temu można idealnie rozwinąć swoje mięśnie czworoboczne, a co za tym idzie nasze plecy nabiorą idealny kształt. Pewne jest jednak to, że trzeba dobrać odpowiednią wielkość hantli, co nie dla wszystkich jest prostym zadaniem. W takiej sytuacji warto poprosić o pomoc doświadczonego instruktora, ponieważ może się to okazać kluczem do sukcesu. Przy okazji instruktor pokaże nam jak prawidłowo wykonywać takie ćwiczenia, aby nasze plecy zyskały na tym jak najwięcej. Oczywiście takie ćwiczenia muszą być regularnie powtarzane seriami, aby przyniosły spodziewane efekty.

Przyczyny bólu uda

workout-603546_1280Wzmożony wysiłek fizyczny może okazać się przyczyną bólu uda. Na uda składa się kilkanaście różnych mięśni, więc niezbyt przemyślany trening może okazać się bardzo złym rozwiązaniem dla ćwiczących. Wtedy właśnie jesteśmy najbardziej podani na kontuzje, a ból uda wcale nie należy do najprzyjemniejszych doznań życiowych i może dane osoby wyłączyć z treningów na długi czas. Podczas ćwiczeń mogą pojawić się takie objawy jak naderwanie mięśni, co prowadzi do poważnych kontuzji, dlatego warto na to uważać i nie przetrenować się na siłowni. Odpowiednim wyborem przed treningiem okażą się na pewno różnego rodzaju ćwiczenia na rozciąganie oraz rozluźnianie, dzięki czemu następujący po nich trening nie będzie zbyt groźny dla naszych ud. Widać wyraźnie, że do sprawy należy podejść nad wyraz poważnie, ponieważ tylko i wyłącznie w ten sposób da się odpowiednio zadbać o uda i nie narazić się na niepotrzebne problemy, czy też ból w tych okolicach. Trenujący powinni także umiejętnie radzić sobie z zakwasami w tych miejscach.

 

Zdrowa kolacja

sport-1685740_1920Jednym z najważniejszych elementów w walce o szczupłą sylwetkę jest odpowiednia dieta. Pomocna okaże się w tym przypadku szczególnie zdrowa kolacja. Chodzi tutaj o to, aby nie jeść na wieczór zbyt dużo pokarmów, gdyż wtedy na pewno nie będzie to pomocne dla naszego ciała. Zbyt dużo kalorii przed snem sprawi, iż dana osoba nie będzie mogła zasnąć. Trzeba więc ustalić najpóźniejsze pory jedzenia wieczornych posiłków, a nie powinno to następować po godzinie 20:00, ponieważ wtedy dieta okaże się nietrafionym posunięciem. Nie można także jeść produktów ciężkostrawnych, gdyż niezbyt dobrze wpływają one na funkcjonowanie ludzkiego organizmu. Widać wyraźnie, że dobrym pomysłem w tym zakresie może okazać się wizyta u dietetyka, który pomoże nam dobrać odpowiednią dietę do wzmożonego wysiłku fizycznego. W ten sposób zainteresowane osoby mogą oczywiście zadbać skutecznie o to, aby zgubić zbędne kilogramy i wyrzeźbić atrakcyjną sylwetkę. Ludzie bardzo o to walczą, dlatego zdrowa kolacja jest wtedy jak najbardziej wskazana.